czwartek, 13 sierpnia 2015

Romantycznie czy szablonowo?

Witam!
Nadal mamy piękne, słoneczne i upalne lato, więc i wieczory sprzyjają romantycznym nastrojom. Dni jednak już zauważalnie krótsze, więc drobne oświetlenie zawsze się przyda. Jak wiadomo oświetlenie, oświetleniu nierówne, a jak ma być nastrojowo, to lepiej żeby światło troszkę przyćmione było itd, ale może nie będę wchodzić w szczegóły :-)
W związku z powyższym powstał komplet lampionów z wykorzystaniem naszego szóstego już decoupagowego tematu, czyli szablonu (gdyby ktoś potrzebował przypomnienia odsyłam TUTAJ). To zacznijmy od efektu końcowego:


To już wszystko wiadomo :-) Zrobiłam trzy lampiony wykorzystując słoiki różnej wielkości i starą firankę oraz farbę w sprayu. Po wyschnięciu słoiki dodatkowo wykończyłam sznurkiem i koralikami, ale tak delikatnie, żeby nie przytłoczyć.





Uważam, że efekt łatwy do uzyskania, ale całkiem efektowny. Można było jeszcze bardziej poeksperymentować, ale ja na razie zadowoliłam się tymi próbami.  Potem, żeby nie nosić oddzielnie każdego słoika postanowiłam zrobić podstawkę lub coś na kształt tacy. Tutaj również postanowiłam skorzystać z szablonów i dno jest z tektury na którą nanosiłam wzór z szablonu. Oj co ja się namęczyłam, myłam to chyba ze trzy razy. Wcale nie jest łatwo tak docisnąć szablon, żeby farba nie wchodziła pod spód i się brzydko nie rozmazywała, jakoś się udało. Szablon był mniejszy niż całe dno, więc cyrklowałam, aby wzór się "zgrywał" Nie jest może idealnie, ale powiedzmy, że tak miało być (takie trochę postarzenie :-). Koszyk wyplotłam z rurek farbowanych kawą. Uwielbiam takie rurki, są "satynowe" w dotyku.



W zdjęciach poniżej użyłam rozplenicy jako parasola do ochrony przed palącym słońcem :-)



To jeszcze raz całość w wersji dziennej:




i nocnej:


Gdzieś wyczytałam, że teraz są modne takie "dekoracje stołu" więc można do lampionów dołożyć jeszcze jakieś szyszki, jabłka, czy cokolwiek co wpadnie w ręce i troszkę odmienić aranżację.
Lampiony są prezentem, który już dotarł do miejsca swojego przeznaczenia, więc spokojnie mogę pokazać.
Jest to praca w 6 kroku naszej nauki decu, więc jeszcze obowiązkowy baner :-)


Podsumowując, bardzo przyjemnie mi się pracowało nad lampionami i koszykiem, nawet mimo mycia tekturki. Na pewno będę jeszcze niejednokrotnie sięgać po różne szablony, także takie recyklingowe jak stara firanka. Czekam także na Wasze prace i podziwiam już te zgłoszone :-)

W tym miejscu chciałabym także podziękować bardzo serdecznie wszystkim za liczne odwiedziny i tak miłe komentarze pod "zakwadratowaną" torbą :-)))) A i mój palec jest już całkiem ok, może jeszcze opuszek trochę zdrętwiały, ale to chyba dzięki Waszym pozytywnym fluidom, tak mu dobrze rekonwalescencja idzie :-) Dziękuję jeszcze raz :-)
A teraz pozdrawiam bardzo serdecznie i do zobaczenia :-)

Justyna

27 komentarzy:

  1. Justynko jeszcze nie zabrałam sie do decu ale wszystko przede mna.
    Twoje lampiony są piekne i romantyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lampiony fantastyczne i romantyczne. Tak nie wiele potrzeba aby stworzyć takie cudo.
    Z tacą tworzy piękny komplecik. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Justynko lampiony są śliczne- świetny pomysł miałaś żeby wykorzystać starą firanę:)
    a tacka jest rewelacyjna!
    z szablonami poradziłaś sobie śpiewająco :D
    buziaki przesyłam i miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Efekt mroźnych kwiatów jest wspaniały! sznurek z koralikami pięknie dopełnił dekorację, a razem z tacą to już pełny odjazd. Każdy wieczór będzie zaczarowany , gdy w każdym lampionie zamigocze złoty ogieniek:))

    OdpowiedzUsuń
  5. obie wersje mi sie podobają z tym, że nocna ma klimat... "na takie tam" ;-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wyglądają Twoje lampiony, a przy tym są oryginalne i praktyczne. Koszyk ma śliczny kolor. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lampiony wyszły Ci fantastycznie. Pomysł z recyklingową firanką dał niesamowity efekt, aż nie chce się wierzyć, że to może być takie proste...
    Ponieważ mam zaległości, idę czytać, co się stało z palcem....

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja nadal przesyłam zdrowotne pozdrowienia dla palca:))) A cały zestaw wygląda niesamowicie romantycznie:) Piękny po prostu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne lampiony, a przede wszystkim świetny pomysł z tą firanką :) Efekt końcowy bardzo "swojski" i romantyczno-nastrojowy (zwłaszcza po ciemku), taca idealnie dopełnia całości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No, no, fajny pomysł na wykorzystanie firanki :) A i efekt niesamowity :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. A mi się zdjęcie w wersji nocnej skojarzyło z mrozem na szybach, to chyba efekt przegrzania:) Prosty pomysł a jaki efektowny i romantyczny no i kawowa tacka śliczna, zdecydowanie powinnaś częściej pleść:)) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. super pomysł na lampiony i widać. że im dobrze w Twoim ogrodzie :) jak dla mnie to super dekoracja dniem oraz praktyczna nocą :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudeńka i bardzo romantyczne. Świetnie wyglądają nocą

    OdpowiedzUsuń
  14. Firanka i farba - świetny pomysł! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie rewelacja! Efekt jest powalajacy!!

    OdpowiedzUsuń
  16. słoiczki wyszły ślicznie :) bardzo ładny efekt po ciemku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny komplet. Szkoda, że ja nie umiem takich cudów robić bo przydałby mi się taki komplet na działce :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo romantyczna ozdoba, na pewno się podobała :)
    fajny pomysł ze starą firanką :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała dekoracja! Aż się napatrzeć nie mogę, pięknie się ta firanka odbiła:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie proste, a efekt jest zachwycający! I to ciepłe światło świec :-))) Piękne

    OdpowiedzUsuń
  21. Przecudne lampiony - proste, ale za to efektowne.
    Mam podobne na balkonie ;)
    To prawda, że w nocy bajecznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Och, jak nastrojowo się zrobiło :) uwielbiam lampiony! Piękna aranżacja!

    OdpowiedzUsuń
  23. Lampiony wyglądają cudnie - i za dnia, i świecąc w nocy :-) Razem z tacką/koszyczkiem tworzą piękny komplet!
    Dziękuję za udział w moim candy i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Lampiony super, delikatne, romantyczne, piękne:) i do tego jeszcze podstawka - super:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. PIĘKNE!!!! takie romantyczne!! efekt wygląda tak, jakbyś nakleiła firankę:) A ja nie wiem czy zdążę na ta lekcję:))

    OdpowiedzUsuń
  26. Justyno świetny efekt od tej firanki , lampiony wyszły super, a słoiki to w tym sezonie hit nad Bałtykie , podają w nich drinki i kawę i inne napoje więc jestes jak najbardziej trendy :-)
    Taca róznież świetna a dno wyszło genialnie , wiem jak trudno dobrze zamalować szablon jeszcze taki łączony więc gratuluje efektu końcowego .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń