poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Oswajanie frywolitki zadanie 18

Witam!
Za każdym razem siadając do przygotowywania kolejnego tematu dla Was dziwię się, że to już ... któraś tam lekcja, a my ciągle i ciągle. Nie martwcie sie jednak, jeszcze trochę starczy nam energii :-)
Ostatnie lekcje były powtórkowe, czyli czas najwyższy na jakąś nowość techniczną. Tematem miesiąca września będzie więc frywolitka dwukolorowa.


Można ją zrobić na kilka sposobów, albo w metodzie czółenkowej na jedno czółenko nawijamy inną nitkę, a na drugą inną i w zależności od tego którym czółenkiem pracujemy, to taki nam kolor się pokazuje. Wydawało mi się, że ta metoda jest raczej niedostępna dla "igłowców", ale jest i TUTAJ znajdziecie film (może nie najlepszej jakości, ale pokazuje ideę), albo TUTAJ

Drugim sposobem są tzw "maltese" ring - nie wiem jak przetłumaczyć więc zostawiam w oryginale.
TUTAJ  przepis jak zrobić na igle


TUTAJ przepis jak zrobić na dwa czółenka


a TUTAJ jak na cztery

a tutaj i tutaj linki do filmów Karen Cabera

Dla frywolitki igłowej polecam także przepis od Middi TUTAJ


a TUTAJ także dla szydełkowców, ale dla igły też się nada


TUTAJ także

to jeszcze trochę inspiracji

 LINK

LINK








Mam nadzieję, że temat Wam się spodoba i że uda Wam się zrobić piękne frywolitki. Pozdrawiam serdecznie i czekamy na Wasze prace :-)


20 komentarzy:

  1. Super temat:) świetne inspiracje:) i sporo linków, będzie się z czego uczyć:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku!!! Moje prace wśród inspiracji!!! Nie wiem czy zasługuję na takie wyróżnienie :) Wielkie dzięki!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasługujesz w pełni, te niebiesko-białe kolczyki mam w planach odkąd je zobaczyłam, więc może teraz się zmobilizuję:)

      Usuń
    2. No to do dzieła! Pełna mobilizacja ;) Ja się zmobilizowałam i frywolitka dwukolorowa w innej wersji jest gotowa ;)

      Usuń
  3. Już wiem, co będę robiła we wrześniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nacieszyłam oko tymi pięknymi inspiracjami:) Chyba muszę zacząć intensywniej myśleć o nauce frywolitki...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko jakie to jest ładne, kurcze ale mnie znowu kusi , ale czemu ja taka tępa do tej fywolitki jestem ???
    Myśle , że powstaną piekne prace , już sie nie moge doczekać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super temat! aż mnie korci, ale nie wszystko na raz:) czekam na Wasze dzieła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czekam na Wasze efekty - uwielbiam je podziwiać :) Po takich lekcjach i inspiracjach wiem, że będą cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O frywolitkach dwukolorowych myślałam kilka dni temu, nawet się zastanawiałam czy nie zasugerować Wam takiego tematu...

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja igłowa muszę się podszkolić. Mam nadzieję, że coś wymyślę. Wstawiłaś linki będzie się z czego uczyć. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Inspiracje są świetne, na pewno cuda powstaną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny temat Justynko, idę sprawdzić czy dam radę na czółenkach :)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kibicuję, kibicuję i oczekuję z niecierpliwością efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super inspiracje! Potrafię tylko igłą i ten wzór od Middia wydaje mi się do ogarnięcia :-). Czółenka jakoś ciągle mnie straszą...

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie to i tak czarna magia;) Tym bardziej podziwiam prace wykonane tą techniką:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie cudne wywijasy frywolitkowe. Ja chetnie podziwiam takie cudeńka małe ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Justynko, nie moge wstawić swojego linku :) Nie wiem dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam problem z przedłużeniem działania żaby, postaram się naprawić.

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń