wtorek, 31 października 2017

Zieleńczyk ostrężynek

Witajcie :-)
Zasypuję Was ostatnio postami, ale to koniec miesiąca tak działa, tudzież decyzje podejmowane w ostatniej chwili. Tak jest i dzisiaj, gdy uświadomiłam sobie, że tak naprawdę te nie chcę odpuścić zabawy u Danusi z Pięknem Natury w tle, zwłaszcza teraz gdy dała tak wielką możliwość wyboru (szczegóły TUTAJ). Myślę, że byłoby jej przykro. Jak to sobie dzisiaj uświadomiłam, to postanowiłam i jestem. Wybrałam uskrzydlony sierpień, gdzie królowały piękne motyle. Teraz za oknem szaro, buro, wieje i zimno więc z przyjemnością cofniemy się do wiosny, kiedy to w kwietniu i maju można spotkać takie piękne zielone cudeńka:

 link

Motylek mały, niepozorny, a nazywa się właśnie zieleńczyk ostrężynek (Callophrys rubi). Jest to motyl pospolity, obecny w różnych środowiskach od terenów leśnych po otwarte przestrzenie, a występuje w Europie, Azji, Ameryce Północnej i północnej Afryce.
A co przygotowałam? …..  oczywiście zgadliście - frywolitkę. Chciałabym pokazać kolczyki i bransoletkę, w których koraliki są z recyklingu, a jedynie nitka dodaje im świeżości:




Zdjęcia przy sztucznym świetle, ale coś niecoś widać. To może jeszcze takie, ze zbliżeniem na kolczyki. Muszę się przyznać, że bardzo polubiłam ten wzór i powstają, coraz to nowe wersje kolorystyczne :-)



Mam nadzieję, że podobieństwo do zielonego motylka jest widoczne :-) i cieszy mnie dodatkowo fakt, że sznur nijakich sztucznych pereł dostał trochę blasku :-)

 

Żeby już nie przedłużać pozostaje mi wstawić baner zabawy u Danusi:


dla przypomnienia jeszcze z sierpnia

:
Dziękuję Danusiu, za ten wspaniały temat, pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających i zmykam, chociaż niedługo pojawię się znowu, bo przecież trzeba nowy frywolny temat ujawnić :-)

Justyna


12 komentarzy:

  1. Nie nadążam za Tobą;-) Chciałam o kopystkach coś napisać, a tutaj taka niespodzianka, z kuchni prosto na bal:-) Komplecik równie piękny jak motyl, a perełki jak zwykle nabrały lekkości dzięki frywolitce. A kwieciste kopystki, też mi się spodobały, chociaż ja kwiatuszki najchętniej podziwiam w ogrodzie;-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja kobieta zdolna do wszystkiego jestem :-) Dziękuję bardzo, a kwiaty rzeczywiście naturalne są najlepsze, ale jak się nie ma co się lubi, chociaż moje marcinki jeszcze dwa dni temu kwiatki miały :-)

      Usuń
    2. Bo Justysia to tak ma jak Kopciuszek, on też prosto z kuchni na bal pojechał. Wcale bym się nie zdziwiła, jak zobaczę w następnym poście jakąś zaczarowaną dynię :)

      Justysiu, zielony to zupełnie nie moja bajka, ale komplecik w całości prezentuje się wspaniale :)

      Usuń
  2. Piękny komplecik, to chyba mój ulubiony odcień zieleni :) Swoją drogą, tego motylka jeszcze nie znałam i nie spotkałam "twarzą w twarz" - a widzę, że wdzięczny z niego model :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnie jak Ania z Sowiarni bardzo lubię ten przypominający kolor moich oczu odcień zieleni. Komplet przepiękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko ja jak Ola nie nadążam za Tobą;)
    ale komplecik jest piękny i będzie piękną ozdobą.
    Ta sierpniowa zabawa pokazała mi jak mało znam motyli- niby ich pełno, a na oczy widziałam z 10 gatunków, szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplecik i cudny inspirator.Podziwiam Twoje pomysły i jestem pod ich wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna inspiracja to i projekt cudny! Niby prosty komplecik, a jednak bardzo elegancki! podoba mi się:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, ale przepiękny jest ten komplecik, zazdroszczę :) prawdziwe arcydzieło

    OdpowiedzUsuń
  8. Justynko jest cudnie, piękny jest ten kolorek .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. O proszę jak Justysia trafia w moje gusta,bo ten odcień zieleni jest moim ulubionym .Śliczna biżuteria a Ty kochana jaka zdolna.
    Kochana dziękuję pięknie za udział w rocznicowej zabawie i pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ตารางคะแนน

    OdpowiedzUsuń