czwartek, 30 kwietnia 2015

Pikotek - frywolitkowe zadanie 14

Witam!
Czas na temat na kolejny miesiąc. To już czternaste zadanie, a ponieważ obiecałyśmy, że będziemy się tak starały dobierać tematy, aby każdy coś dla siebie znalazł i osoba doświadczona i początkująca (pamiętacie, kaganek oświaty itd.), więc majowym tematem przewodnim będzie PIKOTEK. Może to być mały pikotek i duży pikot, może być ich dużo, a mogą być też pojedyncze :-) To najpierw baner.

Chyba już każdy, kto tutaj od czasu do czasu zagląda, wie co to jest pikotek, ale dla przypomnienia pokażę, że jest to taki wystający kawałek nitki (taki łuczek z nitki) odchodzący od słupków. Ma on walory i ozdobne i techniczne, bo służy do łączenia łuczków i kółeczek. Dla przypomnienia zdjęcia z kursu frywolitki igłowej od Middi



Takie pikotki znamy, natomiast dzisiaj pokażę jeszcze kilka innych możliwości (na początek podbudowa teoretyczna):

1. pikotek podwójny:

 link

jak zrobić znajdziecie: TUTAJ, a z dołożonymi koralikami TUTAJ

2. pikotek potrójny:

 link

3. pikotek skierowany w drugą stronę


TUTAJ znajdziecie instrukcję, a TUTAJ jak dołożyć do takiego pikotka koralik, jak na schemacie poniżej

to będzie bardzo przydatne w większości prac biżuteryjnych

4. (dizzy) zakręcony pikotek 


TUTAJ znajdziecie instrukcję jak zrobić takiego oszołomionego pikotka, a TUTAJ link do filmu Karen Cabrera

5. celtycki pikotek (też zakręcony, ale inaczej)


6. miotlasty lub szczotkowaty (broomstick) pikotek, jak dla mnie HIT wśród pikotków :-)

 link

Jak zrobić zobaczycie na TYM filmie, a TUTAJ rozpiska na taką zakładkę

To teraz kilka inspiracji, czyli jak można wykorzystać nasze nowe techniczne umiejętności:

 link


 link

 link

 link
w powyższym linku pokazany jest sposób wykonania

 link
 link

 link

 link

 link

Poniższa zakładka jest częściowo zrobiona na szydełku z wykorzystaniem szczoteczkowych pikotków, a potem dołączona jest frywolitka

 link

podobnie jest w tej serwecie, ale uważam, że efekt jest fajny (w TYM linku jest także objaśnienie jak coś takiego zrobić)

 link

A ta sukienka jest zrobiona na szydełku, ale frywolitkowa, z tymi szczoteczkowymi pikotkami, byłaby jeszcze piękniejsza. Ja się w niej zakochałam :-)

 link

To chyba wystarczy inspiracji. Teraz wasza kolej, supełkujcie i pokazujcie swoje prace (a potem żabie na język wrzucajcie). Tak naprawdę każda praca frywolitkowa zawiera pikotki, więc nadaje się na nasze zadanie, ale może pokusicie się o któryś z tych "udziwnionych" pikotków. Czekamy :-)
Pamiętajcie, że podsumowanie zadania 13 znajdziecie już wkrótce na blogu Doroty
Na dzisiaj już kończę. Pozdrawiam serdecznie, wypoczywajcie w majowy weekend i do zobaczenia na blogach :-)

Justyna 

P.S.
Dla chętnych: Joanna na swoim blogu umieściła ciekawy post dotyczący nitek do frywolitkowania. Zajrzyjcie, warto i poczytać i podzielić się swoimi doświadczeniami :-)


16 komentarzy:

  1. Justynko niby po polsku napisane a ja nic nie kumam:-) Ale nic to ważna że Wy frywolitowe dziewczyny rozumiecia. Ciekawam tych pikotków w waszych praca, Ja pozostanę nadal na podziwianiu frywolitki. Udanego supłania Wam życzę
    Pozdrawiam i miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak Ania nic nie kumam haha,ale podziwiać będę nadal ,bo kocham frywolitkę do granic możliwości.
    Miłego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam cztery frywolitki i one by na pewno wygrały zadanie 14, bo mają śliczne pikotki! Ale cóż, Ola K lekkomyślnie wysłała je dla mnie jako prezent za konkurs i nie wystawi tych cudowności, szkoda...
    (ale ja się cieszę, bo mogę się napawać arcydziełem i być frywolitkowym głąbem:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje cebulkowe kolczyki były robione na zasadzie podwójnego pikotka z koralikami :-) Za to pikotek w drugą stronę to coś co muszę opanować! W ogóle ciekawe wyzwanie dla mnie, bo oprócz pikotków-łączników nie robię łuczków z samej nitki - zwykle ukoralikowane, więc może być ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko świetny temat dla wszystkich, ja już mam swojego faworyta, ale na razie nie zdradzę:)
    miłego weekendu, buziaki przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie to dalej czarna magia, ale już nie mogę się doczekać co wymyślicie bo wszystkie inspiracje piękne :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i to miało być to proste zadanie! :) Cudowne sposoby na pikotki znalazłaś, z chęcią je wypróbuję, tylko będę sobie musiała "przetłumaczyć" na igiełkę ;) mam nadzieję, że dam radę, tylko dylemat co wybrać z tych piękności ;)
    Mam nadzieję, ze w tym zadaniu uda mi się coś zrobić , bo w kwietniu niestety nie dałam rady :(
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy temat. Man nadzieję , ze tym razem coś uda mi sie zrobić- zdążyć:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy temat. Man nadzieję , ze tym razem coś uda mi sie zrobić- zdążyć:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja głupiutka myślałam, że już wiem co to jest pikotek, a tu takie bogactwo;). A suknia, marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie inspiracje cudo. Sukienka przepiękna. Tylko jak to zrobić. Pierwszy raz spotykam takie pikotki. Będę próbować może coś się uda zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieknie wyglądają. Będę kibicować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja żałuję, że wcześniej Twojego bloga nie poznałam. Moim marzeniem jest nauczyć się frywolitki! :) A Ty takie cuda tu pokazuje :D)\

    OdpowiedzUsuń
  14. wiem coś o kotkach ... a teraz o pi-kotkach :-D
    to chyba nieżle? ;-P

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawe czy na igle też działają...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuję za ten rewelacyjny wpis. Wlaśnie takich wiadomości szukałam.
    Już niektóre pikotki wypróbowałam. Na igle tez wychodza.
    -Wiki z blogu "Szaleństwa robótkowe"

    OdpowiedzUsuń