wtorek, 31 maja 2016

Decoupage - krok 16

Witajcie :-)
Kończy się kolejny miesiąc czas więc zdradzić temat następnej lekcji we wspólnej nauce decu :-) Z jednej strony już trochę się nauczyłyśmy, ale jak przyjdzie co do czego to nadal jest wiele tematów, których nie ruszałyśmy. Ostatnio, przy pracy z bransoletkami spróbowałam użyć, zresztą zgodnie z tym jak było w przepisie, wosku. I jak zaczęłam drążyć temat to się okazało, że jest głęboki i .... postanowiłam, że wspólnie się nim zajmiemy w miesiącu czerwcu. Słowo się rzekło i tematem na czerwiec będzie więc wosk :-)


Kto zna ten może poćwiczyć, kto nie próbował będzie miał okazję.
Szukając informacji o woskach ustaliłam, że mogą być one wykorzystywane do zabezpieczenia prac, zamiast lakieru, ale także mogą być używane do nadawania koloru, postarzania czy wybielania przy jednoczesnym zachowaniu faktury np drewna. Nie chcę tutaj przepisywać tego co już zostało napisane, więc zaglądnijcie na post poglądowy na stronę creativehobby.pl TUTAJ. A TUTAJ opisano wosk jednej z firm z różnymi przykładami zastosowań, ale i TUTAJ gdzie na prostym przykładzie dwóch skrzynek można zobaczyć możliwości jakie daje wosk:



a TUTAJ jeszcze inne ciekawe przykłady:




TUTAJ kolejna recenzja produktu
a TUTAJ wiele porad i przykładów zastosowania:




ogólnie mam wrażenie, że wosk nadaje lat ozdabianym przedmiotom, ale może się mylę? 

Przeglądając internet starałam się znaleźć także alternatywę dla drogich preparatów i wiele tego nie znalazłam, ale TUTAJ jest ciekawy post o woskach do mebli, więc i do decu się nada, z kilkoma sposobami na przygotowanie takowego w warunkach domowych, chociaż ja nie mam na stanie wosku pszczelego czy terpentyny, ale ... może warto spróbować :-)
i jeszcze TUTAJ
IMG_2487

To teraz ulubione KROK PO KROKU:

 link

 link

niciak po metamorfozie link

 link

 link

I jeszcze kilka inspiracja:

 link

 link

 link

Декупаж - Сайт любителей декупажа - DCPG.RU | Работа №22 Тематической линии заготовок. Ключница «Счастливчик!» Click on photo to see more! Нажмите на фото чтобы увидеть больше! decoupage art craft handmade home decor DIY do it yourself keykepeer Materials and techniques: acrylic paint print varnish wax etc.: link

rustic wooden bird, made of barn wood, painted with milk paint, distressed and waxed for a smooth finish. Perfect for the christmas tree 5 15$: link

Chyba na dzisiaj wystarczy, bo trudno o konkretne przykłady, bo przecież wosk jest tylko elementem pracy. Mam nadzieję, że temat się spodoba i jak zawsze powstanie wiele ciekawych, a wręcz zaskakujących prac. 
Kończąc pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam także do Reni po kolejny frywolny temat  

Justyna :-)



16 komentarzy:

  1. No i wreszcie będe mogła jakis mebelek poczynic, bo bidulki stoja i czekają na swoja kolej. Ślicznie. Wosk wypróbujemy i już wszystko stanie sie jasne...a może ciemne, kolorowe? Buziaczki i pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja woskuję kuchenny kredens. Stary, po dziadkach. Lubię zapach wosku:))))
    Fajne zadanie i dzięki za linki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś nowego dla mnie, ale bardzo na czasie, bo przymierzamy się do przemalowania mebli u Małej i chyba spróbuję zabezpieczyć je woskiem :)
    świetne inspiracje i 0podpowiedzi, teraz czas wziąć sie do pracy
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny temat! Wosku już używałam nie raz, ale będę z przyjemnością trenować dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe inspiracje i informacje. Wosku używam stosunkowo rzadko, ale czasami używam...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie całkowita nowość , jak wiele już poprzednich lekcji . Widać z tego jak wiele możliwości daje decu i jak mało jeszcze umiem . Coś powstanie na pewno, choć przyznaje że ten moment pomysłu brak .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dowiedziałam się czegoś nowego dzięki za ciekawy temat.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy temat, koniecznie muszę sobie poczytać w wolnym czasie o woskach, bo jeszcze nigdy z nimi nie pracowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat ekstra, bardzo mi pasuje, bo mam właśnie do ozdobienia pewną dechę, tylko muszę najpierw się wczytać i wosk zorganizować. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przykłady wybrałaś świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne inspirację,ostatnio bark u mnie czasu na decu, ale Wasze prace z chęcią pooglądam :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy temat i przykłady , pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja chętnie popacze na wasze poczynania :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam stare krzesło, które czeka na swój dzień. Marzy mi się jego przeróbka. Wosk idealnie by pasował, ale chyba nie wyrobię się z czasem. Najwyżej poczeka jeszcze troszkę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czyżbym była pierwsza z woskową pracą?

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pudełeczka! Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń