czwartek, 1 lutego 2018

I love decoupage

Witajcie :-)
Kolejny miesiąc przed nami, a że jest krótszy niż wszystkie inne, to trzeba się sprężać, także z przyjemnościami, a taką niewątpliwie jest praca z decu. Żeby nie przedłużać, niniejszym ogłaszam, że w lutym tematem naszego cyklu jest SZMATKA, tkanina, gaza, koronka, które użyjemy jako dodatek do decu.


Możemy zastosować tzw. efekt płótna, który ćwiczyłyśmy na 2 lekcji wspólnej nauki LINK,

Może to być dodatek udrapowanej i utwardzonej tkaniny do np butelki, fajny kursik na butelki szmacianki przygotowała Gosia TUTAJ, a poniżej jej inspiracje LINK


A może piękne pisanki z użyciem gazy, mikrokulek i utwardzacza, tutaj Powertex 

 link

te pisanki podobają mi się niesamowicie, więc poniżej jeszcze jedna z filmikiem LINK


To jeszcze tzw "efekt kamienia" - w sumie to może pomysł na oddzielny temat, ale wiąże się to ze sporymi kosztami, więc może tylko informacyjnie - LINK


lub tutaj LINK


Utwardzaczem nie musi być powertex, może być rozwodniony wikol, czy inny klej, ale także gęsty krochmal, a utwardzić materiał możemy także "solo" i uzyskać ciekawe kształty na miski, abażury itp.

 link

No i koniecznie muszę wspomnieć o donicach i nie tylko, ozdabianych, a raczej robionych tą metodą:

 link

 link

Wiem, że taka praca nie ma już nic wspólnego z decu, ale przecież chodzi o poszerzanie horyzontów, a nie o sztywniactwo.  Chociaż przy tym utwardzaniu, to może jednak trochę :-)))))) A pracę można potem trochę ozdobić i będzie decu :-)

To jak, podoba Wam się temat? Może być?
Czas więc na szmaciane szaleństwa, a może w ramach przedwiosennych porządków trzeba będzie zutylizować trochę starych szmat?
Słowo się  rzekło, temat rzucony, więc czas się brać do roboty

na tym kończę, zostawiam Was, myślcie i działajcie, 
wrzucam żabę  i mówię do zobaczenia

Justyna


16 komentarzy:

  1. Jak dla mnie temat ... super . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie średnio na jeża :-) , ale gaza i koronka może być więc coś na pewno powstanie :-)
    Dziękuję za kolejne inspiracje
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawe inspiracje:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super. Poniewaz nie bralam udzialu w pierwszych lekcjach z decu i nie cwiczylam efektu pltna, chetnie cos poczynie w tym temacie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko, ale mi radochę sprawiłas!!! cieszę się, że być może ktoś zainspiruje się moimi pracami:) dziękuję:)) Ja już mam coś w tym temacie, ale kto wie może jeszcze coś wykombinuję:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne inspiracje:)
    a że prace Gosi już podziwiałam i nawet miałam ochotę się pobawić to może teraz uda mi sie wypróbować kursik:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne inspiracje, niezwykle oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny temat:) Te donice też już podziwiałam i miałam ochotę je zrobić, ale czy mi sie uda?? Jak nie to zastosowanie koronki lub sznurka przy decu jest jak najbardziej w zasięgu moich umiejętności;) Na tą butelkę Gosi, też miałam ochotę:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy temat, z chęcią pooglądam co powstanie, bo zapowiada się naprawdę inspirująco :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy temat. Inspiracje dają do myślenia...może akurat coś przyjdzie do głowy...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy temacik, ale ja coś popróbuje zrobić

    OdpowiedzUsuń
  12. Temat który daje duże możliwości,kreatywny i powiem szczerze lubię podziwiać prace z użyciem materiału i innych gadżetów.
    Inspiracje super,czekam co dziewczyny wymyślą :)
    Pozdrawiam cieplutko Reniu

    OdpowiedzUsuń
  13. No to tym razem pokażę moje sztywniactwo :) Fajnie, że temat się znalazł, bo od ubiegłego sezonu stoi i czeka :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie temat -wyzwanie, ale może spróbuję... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe prace, świetne inspiracje ...
    Pomysł gonił pomysł bo różne materiały utwardzałam (niestety tylko wikolem), chciałam jajo z gazą zrobić ale ... coś innego z gazą powstało. Marzy mi się to cudne jajo ... kiedyś zrobię :)

    OdpowiedzUsuń