sobota, 18 listopada 2017

Zakładka? i co więcej :-)

Witam
Dzisiaj przychodzę do Was aby pokazać, jak wzór frywolitkowy może ewoluować i być zaadaptowany do co najmniej kilku funkcjonalności :-) Jakiś czas temu zafascynowałam się pracą pokazaną przez Emilie, a był to naszyjnik. Jak się wczytałam, a raczej większości domyśliłam, bo blog jest po francusku, a ja to nie bardzo, to się okazało, że oryginalny wzór jest stworzony przez Jane Eborall, właśnie na zakładkę, a Emilii go zmodyfikowała na naszyjnik, a ja jeszcze lekko zmieniłam liczbę słupków i zrobiłam choker, a potem jeszcze bransoletkę. Wzór tak bardzo mi się spodobał, że zrobiłam dwa komplety. Jeden jest mój i nikomu go nie oddam, a drugi wcisnęłam Sandrze, z którą umówiłam się na wymiankę. Sandrze bardzo spodobał się poprzedni wzór chokera LINK i umówiłyśmy się że zrobię i dla niej, ale ponieważ tamtego robiłam już trzy komplety, to postawiłam warunek, że ten ma być inny. Sandra się zgodziła, więc zrobiłam, najpierw dla siebie, żeby przetestować, a zresztą mój poprzedni już nóg dostał i zabrał mi Syn - dla koleżanki, a potem drugi. Sandra zadowolona, mnie się podoba, więc chyba czas pokazać :-) na początek w wersji książkowej, też całkiem nieźle





w zasadzie odczepić zapięcia i można czytać :-)
A tutaj trochę inaczej:






A i jeszcze zdjęcie na moim Modelu :-)


Od Sandry dostałam śliczne kolczyki zrobione z rivoli oplecionych malusieńkimi koralikami:





Piękna, misterna robota, a kolczyki są zaskakująco lekkie. Oglądnęłam, z trudem powstrzymałam się od rozebrania na czynniki pierwsze, ale zostawiłam w jednym kawałku i mogę nosić. Sandro bardzo dziękuję za śliczny prezent :-)

A na koniec jeszcze jedna kwestia, a mianowicie, że korzyść z tego pięknego wzoru i wymianki i chokera jest taka, że jest w nim dużo "split ringów" więc nadaje się na naszą 3 lekcję w cyklu "kocham frywolitkę" gdzie właśnie ćwiczymy ten element techniczny, więc z przyjemnością go/je tam dorzucam:


Na dzisiaj kończę, wybieram się na warsztaty z zupełnie innej techniki, ale o tym opowiem, jak mi coś wyjdzie, a mam nadzieję, że tak :-) Pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających, dziękuję bardzo za wszystkie miłe słowa pod etui na cd - bardzo, bardzo dziękuję
a teraz mówię już do zobaczenia

Justyna

P.S.
Zgodnie z sugestią Muskaan pogłębiłam temat autora i pierwowzór wydaje się być stworzony przez Jane McLellan,  ale pierwsza pokazała go na swoim blogu Jane Eborall (LINK do pdf), więc zakładka nazywa się Jane's Bookmark od imienia obu Pań. W opisie wzoru można znaleźć notatkę iż inspiracją był wzór pochodzący z Anna Burda Magazin z maja 1994 roku

16 komentarzy:

  1. Zawsze będę wzdychać do tych Twoich chokerów, cudo po prostu.
    Wymiankowe kolczyki też bardzo fajne :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękny wzór i taki sam choker- frywolitka zawsze wygląda wyjątkowo:)
    miłego weekendu życzę i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Justynko przepiękne!!! wszystko bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna frywolitka, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. What a glorious tweak!!! It changes the focus of the pattern. Bery beautiful :-)
    The pattern is actually by Jane McLellan (janemactats.blogspot.com) but drawn and presented by Jane Eborall.

    OdpowiedzUsuń
  6. No uroczo wygląda komplecik. Zrobiony świetnie, perfekcyjnie. I zadanie jeszcze do tego wykonane. Ja jeszcze w trakcie a właściwie muszę obfocić i też będę miała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ahh, mój Ci on <3 jest cudowny, dziękuję jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Frywolitka jak zwykle mnie zachwyca, ale biżuteria też cudna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny, wielozadaniowy wzór ;) I kolczyki śliczne <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne!! Taki choker na szyi jest na pewno niezwykle sexi:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny, minimalistyczny wzór, oj ponosiłabym chętnie, ale nie da rady;-) Kolczyki koralikowe też cudne, szczególnie te niebiściutkie. A moje kółeczka się właśnie kąpią i szykują do występu:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. I like the idea of turning the choker back into a bookmark by taking off the fastenings!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne prace:) Kolczyki wspaniałe. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Frywolitkowe dzieła tylko podziwiać i zachwycać się nimi mogę i robię to bezustannie i z wielką przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny komplecik :)
    Kolczyki mogę tylko podziwiać, bo ich nie noszę.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna frywolitka, a kolczyki to małe cudeńka:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń