poniedziałek, 2 stycznia 2017

20 krok wspólnej nauki decu :-)

Witajcie w Nowym Roku :-)
Mam nadzieję, że już wypoczęliście po sylwestrowych szaleństwach :-) więc spokojnie zabieramy się za dalszą naukę :-)
Kolejny miesiąc, kolejny temat. Dzisiaj tak naprawdę troszkę cofamy się do początków, bo przecież już takie zaawansowane jesteśmy :-)))) Otóż moje ostatnie próby z dekoracjami świątecznymi i przyklejanie papieru do scrapbookingu do choinek i reniferów uświadomiły mi, że "decu to nie tylko serwetki", więc taki będzie nasz temat na styczeń 2017


W tym miesiącu kleimy co nam w ręce wpadnie. Moja "podbudowa teoretyczna" w ramach przygotowań do tego posta wykazała, że papiery mają różną gramaturę i tak klasyczny papier do decu to 60g, a papiery soft 40g, papiery ryżowe to 25-30g. Od grubości papieru zależy także sposób jego przyklejania. Poniżej kilka linków do kursów, filmów i wskazówek
1. papier do decu:

 link

 link

 link

film na Inspirello.pl - ja je bardzo lubię

2. papier ryżowy, jak wcześniej pisałam, jest cieńszy, półprzezroczysty, pracujemy z nim jak z serwetkami, a z tego co zauważyłam często jest wykorzystywany w różnego rodzaju lampionach. Dodatkową jego cechą jest obecność włókien, co również można ciekawie wykorzystać
- jak go stosować, znajdziecie w TYM filmie na Inspirello.pl, a kilka cennych uwag TUTAJ
- poniżej kilka kursów z przykładami wykonania prac:

 link

 link

3. ciekawą opcją jest użycie papieru do scrapbookingu, do czego zachęca ZUZA

 link

 link

W sieci znalazłam także kilka wskazówek jak samemu zrobić papier do decu z użyciem różnych papierów, łącznie z np papierem do pieczenia i drukarki laserowej (atramentowa niestety może się rozmazywać) TUTAJ i TUTAJ (znowu Inspirello :-)
To jak, czujecie się zachęceni do prób?

Dzisiaj nie będę wstawiać zdjęć inspiracji, bo byłby to cały przegląd decoupage, tylko pozostawiam Wam pole do popisu. 

Na tym kończę, pozdrawiam bardzo serdecznie w Nowym Roku

Justyna


12 komentarzy:

  1. Świetnie Justynko. Możemy sobie poszaleć do woli i mam nadzieję, że tym razem dam rade. Buziaczki i pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to coś dla mnie, bo jak wiesz ja lubię papier ;-) Chyba mam nawet pomysł... Pozdrawiam noworocznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa nowych inspiracjii u Dziewczyn :* Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko świetny temat i zobaczymy czy tez coś prostego, ale na pewno warto go odrobić
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko temat jak najbardziej dla mnie , bo co prawda z papierem ryzowym już pracowałam ,ale z innym nie i chętnie spróbuje . Banerek wisi , filmiki obejrzałam więc nic tylko do pracy się zabrać :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Już zacieram rączki:)) Bardzo fajny temat!!

    OdpowiedzUsuń
  7. piekne prace :) ja chwilowo mam przerwe w decupagu i nie wiem czy wróce bo szydełko całkowicie mnie wciągnęło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny temat :) Do tej pory używałam tylko serwetek i papieru ryżowego, a zwykły papier wyłącznie do transferów. Ciekawa jestem prac, które powstaną :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wartałoby coś z tym papierem pokombinować:) Jeżeli się wyrobię, to z chęcią się podepnę do żabki.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Papierek ryżowy mnie ciekawi, nigdy nic z niego nie robiłam :) Będę podpatrywała :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajniutki temat:)
    Wszystkiego dobrego w nowym roku

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny temat :) własnie robie pudełka z użyciem papierów... Jeśli można? to ja chętnie dołącze :)

    OdpowiedzUsuń