środa, 16 czerwca 2021

Świąteczna biżuteria :-)

Dlaczego świąteczna? Bo powstała w ramach naszej koronkowej pandemicznej zabawy. Zaczęło się jednak od zwykłych kolczyków. Tak mnie któregoś dnia naszło, żeby zrobić sobie szafirowe rozczochrańce. Już takie robiłam np TUTAJ, więc wzięłam piękną nitkę, znalazłam koraliki krople w odpowiednim kolorze i machnęłam. 

 Ale jak to takie same będą, trzeba dorobić do kompletu bransoletkę. Chwilę myślałam nad wzorem i przypomniałam sobie, że Agnieszka Małecka pokazała kiedyś naszyjnik według wzoru z książki Tiny Frauberger (do ściągnięcia TUTAJ). Książka z 1921 roku i pokazuje wzory niebiżuteryjne, ale Agnieszka wykorzystała je inaczej LINK

To i ja zrobiłam biżu, tylko ostatecznie jest to opaska na bombkę :-)


Taki komplet więc powstał, pomimo iż obiecywałam nie robić już kolorowych sukienek bombkom, to nie dotrzymałam, bardzo, bardzo przepraszam. 

Żeby jednak tradycji stało się zadość, to jest też czerwona w bieli, czyli moja klasyka :-)


Wzór ze strony 74. A tak obie bombki prezentują się razem:

Tak mi się spodobało nadawanie starym wzorom nowego życia, jeżeli mogę tak powiedzieć, że zajrzałam na kolejną stronę (78) i powstały kolejne bombki :-)


Tutaj trochę pokombinowałam z drugim rzędem, ale myślę, że ta bombka symetryczna jest bardziej w moim stylu, chociaż szczerze mówiąc nie ma wielkiej różnicy :-)

Nieskromnie powiem, że jestem zadowolona z tych prac, bombki śliczne i na pewno jeszcze sięgnę do ponadczasowych wzorów Tiny. A poniżej wspólne zdjęcie mojej czerwcowej inspiracji do Koronkowej Pandemii :-)

i baner zabawy

Gdyby ktoś miał problemy z odczytaniem liczby słupków to zapraszam na priv, nie chcę tutaj przepisywać, bo to nie jest mój wzór i nie mam na to zgody autorki :-)

Na dzisiaj kończę miłego supłania i koniecznie chwalcie się rezultatami :-)

do zobaczenia

Justyna

12 komentarzy:

  1. Cudne te Twoje bombki a właściwie gacie na nie. Uwielbiam podziwiać Twoje frywolna dzieła, są niepowtarzalne i jedyne w swoimi rodzaju. Oczywiści link juz dodałam do swojego podsumowania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gatki na bombki jak zwykle rewelacja a kolczyki super.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczności nasupłałaś. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Twoje bombki. Już jestem ciekawa jak się będą prezentowały na choince. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te bombki, co jedna to ładniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajeczne są te bombki !!! Kolczyki bardzo pomysłowe, do letniej kreacji idealne :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko u Ciebie mi się podoba. Bombeczki wyglądają prześlicznie. Ta srebrna jest genialna.Nowe wzorki są super i wcale nie aż tak trudne jak dla mnie. Pokusiłam się i zrobiłam jedną. Może trochę za grube te nici Babylo 20, muszę spróbować z cieńszymi nićmi. Podziwiam również piękne kolczyki z koralikiem. Mega!!! Dziękuję za każdą inspirację. Podziwiam i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że takich bombek w takich eleganckich wdziankach nigdy nie będzie dość;) są przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe! To też znak, że pierwsza połowa roku już się kończy i należy przystąpić do świątecznych poszukiwań twórczych. Może supłanie ozdób świątecznych to dobry patent na upały.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wonderful earrings and ornaments!!! :)

    OdpowiedzUsuń