niedziela, 21 czerwca 2020

Maki :-)

Witajcie w piękną czerwcową, letnią niedzielę. U nas, na Mazowszu pogoda śliczna, ciepło, nie za gorąco, rośliny nawodnione po wczorajszych burzach, można się delektować pięknem przyrody, co też czynię. I tak to siedząc sobie w ogródku, postanowiłam pokazać bardzo letnie prace w temacie maków. Oczywiście, wszyscy już wiedzą, że chodzi o zabawę kartkową u Ani, ale to dobrze, bo przecież mak nie jedno ma imię i można go u wielu osób podziwiać. Ja postawiłam ponownie na interpretację frywolną. W sumie to trochę żałuję, że nie zaczęłam od stycznia przygotowywać kwiatowych inspiracji Ani właśnie w tej technice, ale po prostu nie przyszło mi to do głowy. Na razie więc kontynuuję, chociaż dotychczas były tylko konwalie w maju link, więc dzisiaj mak :-)



Wykorzystałam w tej kartce maka, którego zrobiłam w zeszłym roku na tzw próbę, bo potem powstał trochę większy i jeszcze kolczyki LINK, wg. wzoru Emelie Zakh link, a listki  od @Do_Tori link :-) 


Cieszę, się że wykorzystałam ten piękny kwiat, bo pomimo iż może liczba płatków się nie końca zgadza, ale … 
Zobaczcie jak prezentuje się moich ogrodowych makach :-)



A że w trakcie produkcji powstał jeszcze jeden mak, a raczej to co z niego zostaje, jak już mu płatki opadną, to mam jeszcze jedną karteczkę, tym razem z "makówką" 



Wzór na makówkę, pochodzi również od Do_tori link, w oryginale jest to żołądź.

Mam nadzieję, że taka interpretacja, też jest dopuszczalna, zwłaszcza, że ja tutaj widzę co najmniej dwie wytyczne, a mianowicie koronkę, oczywiście frywolną i mak :-)


A czy w pierszej kartce są spełnione trzy kryteria, to niech już Szefowa oceni, czy jest wystarczająca ilość czarnego :-)
Tak czy owak, obie kartki zgłaszam na zabawę u Ani link


to jeszcze zdjęcia rodzinne, do wyboru :-)




Na tym kończę, zmykam delektować się latem w ogrodzie, zanim przyjdzie znowu jakaś burza, która mnie wgoni do domu :-) 
Zostańcie bezpieczni, uważajcie na siebie, a teraz już pozdrawiam serdecznie, mówię do zobaczenia

Justyna 

20 komentarzy:

  1. Tak czułam, że będą frywolne maki. :)))
    Obie kartki są super. :)
    Myślę, że kwiaty wykonane są frywolitką, a to przecież koronka jest, więc myślę, że pierwsza kartka spełnia wszystkie kryteria, ale jak piszesz, Szefowa decyduje. :)
    Czy u Ciebie te ogrodowe maki rozsiewają się?
    Widzę po liściach i łodygach, że są takie jak u mnie, a moje nie chcą się rozmnażać.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :-) Kępa się rozrasta, ale się nie rozsiewają. Wcześniej były w innym miejscu, ale miały za mało słońca i marniały, teraz jest im lepiej.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Justynko oczywiście że pierwsza kartka spełnia wszystkie wytyczne i z wielką radością ją przyjmuję do zabawy . Druga oczywiście też zostaje przyjęta ale już tylko z dwoma wytycznymi. Powiem Ci że ta pierwsza mnie zauroczyła. Ten minimalizm w połączeniu z frywolnym makiem jest cudowny. Tą kartką jestem zachwycona.
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
  3. Frywolitkiwanie mi nie podeszło, więc z zachwytem oglądam je u innych :) Kartka z makiem jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Frywolitkiwanie mi nie podeszło, więc z zachwytem oglądam je u innych :) Kartka z makiem jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Minimalizm górą;-) Obie karteczki są piękne, chociaż ta z czerwonym makiem na moich ukochanych groszkach ma w sobie to coś..., coś radosnego, lekkiego i ciepłego jak letnie maki rozsiane w zbożu. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, bo w tym minimaizmie jest Twój udział Olu :-)

      Usuń
  6. Już przy pierwszym zdaniu mnie zatkało (jakie ciepełko i piękna pogoda?? u nas cały tydzień pod parasolem i najbliższe prognozy są nieciekawe:( ) ale karteczki zaskoczyły mnie jeszcze bardziej- fantastyczne frywolitkowe maki. Piękne kartki

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne są te roślinki wykonane tą techniką. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne prace Justynko, też bardzo lubię takie minimalistyczne podejście, często bowiem daje ono najlepszy efekt. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna interpretacja tematu! Mak, makówka i frywolitka to gwarancja wspaniałych prac!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. No jakoś tak czułam, że będzie kolejna frywolitka 😉
    To i pięknie i oryginalnie.
    Szczególnie ta makówka mnie urzekła

    OdpowiedzUsuń
  11. Justynko zawsze podziwiam Twoje frywolitkowe, małe cuda. Pięknie robisz! Zawsze jest elegancko, delikatnie, eterycznie. Piękne kartki! Ta druga strasznie mi się podoba :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje prace Justynko są wyjątkowe !!! Cudowne karteczki z rewelacyjnymi makiem i makówką :) Jestem oczarowana :)
    Pozdrawiam i buziam :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne kartki wykonałaś ! :)
    Mnie zachwyciła ta w szarościach i czerwienia...pięknie dobrałaś te kolory, poza tym są naprawdę delikatne, i oryginalne:)
    Pozdrawiam serdecznie.
    K

    OdpowiedzUsuń
  14. Obie świetne kartki.Jeszcze frywolitkowych maków nie widziałam
    pięknie Ci wyszły. Frywolitka rządzi, zawsze nią jestem zachwycona.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Obie piękne, nie sposób wyróżnić jednej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Frywolitkowy mak przeuroczy, tym bardziej że te prawdziwe przekwitną, a ten zostanie... :)
    Jak zawsze zachwycam się minimalizmem, jest bardzo gustownie i elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Justynko Cóż mogę napisać? Obie karteczki są wspaniałe, jednak mój wzrok zatrzymał się dłużej na groszkach. Ta karteczka podbiła moje serducho. Opanowałaś technikę frywolenia do perfekcji i teraz możesz cieszyć się z tworzenia takich cudowności. Podziwiam,, zachwycam się nieustannie. Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Obie karteczki piękne, chociaż oczy mi się zaświeciły szczególnie do tej pierwszej :)

    OdpowiedzUsuń