niedziela, 14 marca 2021

Koronkowa Cebelia :-)

czyli kolejny odcinek Koronkowej Pandemii :-) Jeżeli ktoś jeszcze nie słuszał  o tej inicjatywie to odsyłam TUTAJ, tak czy owak jest to bardzo pozytywne zarażanie tworzeniem koronek zarówno w techice szydełka jak i frywolitki :-) 

W tym miesiącu naszą frywolną inspiracją jest Rękodzielniczka, Twórczyni Ludowa, Mistrzyni Frywolitki, Autorka wielu frywolnych wzorów, a mianowicie Laura Bziukiewicz link. Laura prowadzi wspólnie z mężem Muzeum Kurpiowskie w Wachu link i tworzy przepiękne koronkowe prace. Można je nabyć, jak również zakupić cudne wzory przez nią stworzone w jej sklepie ETSY link.

Chyba za dużo gadam, zamiast pokazać co będziemy w tym miesiącu supłać. Bardzo proszę oto wzór na bombkę Cebelię. 

 

 Laura pierwszy raz udostępniła go na swoim FB link, ale tutaj mamy wszystko rozrysowane :-)

A jak wygląda wykonana bambka? Bardzo proszę oto moja wersja :-)

Może jednak zacznę po kolei, ponieważ jeszcze w grudniu powstała pierwsza wersja, którą musiałam lekko zmodyfikować, bo mi się nie chciały gacie na bombkę wpasować, ale ostatecznie się udało. Zdjęcia poglądowe z kilku stron :-)



Dolny element został zmodyfikowany, dołożyłam także dodatkowe okrążenie w górnej części. Dodatkowo nie bylam zadowolona z pikotek na łuczkach, więc jak już Laura podesłała rozrysowany wzór to na spokojnie zrobiłam jeszcze raz. Zostawiłam pikotki tylko na tych śrokowych kółeczkach i we wnętrzu dolnego elementu, ale oczywiście każdy może sobie sam zadecydować. 

Bardzo proszę, podejście drugie, wersja klasyczna, czyli czerwona bombka w białej sukience :-)



Nie oparłam się jednak wariacjom kolorystycznym, pomimo iż obiecywałam sobie wielokrotnie zostać przy klasycznej wersji. Ta  poniżej jest akceptowalna, ale proszę trzymajcie mnie za słowo, że tylko białe sukienki i gacie będę robić :-)




A oto jak się prezentują obie bombki razem:



Na koniec zdradzę Wam jeszcze, że to nie jest ostatni mięsiąc z inspiracją od Laury. W przyszłym będzie kolejny wzór i to tym razem przygotowany specjalnie na naszą koronkową pandemię, więc proszę nie odpuszczajcie i bawcie się z nami przez cały rok. 

Na dzisiaj to wszystko, mam nadzieję, że Was zachęciłam do kolejnych prób w tej jakże pięknej koronkowej technice, nie mogę się już doczekać Waszych prac. A jak już je przygotujecie to wrzućcie je TUTAJ u Ani, gdzie jest centrum dowodzenia naszą Pandemią :-)

pozdrawiam serdecznie

Justyna


17 komentarzy:

  1. Tak, tak zachęciłaś Justynko, tylko mnie złość ogarnia, że nie potrafię tej frywolitki. Takie cudeńka robisz kochana, że oczy wybałuszam i napatrzeć się nie mogę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne, też zbyt półka dla mnie.Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne sukienki swoim bombeczkom przygotowałaś:))
    Czerwona w białej sukience, to klasyka, ale ta srebrna także ładnie się prezentuje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wzór- mam nadzieję, ze uda mi się w tym miesiącu coś wysupłać, ale nie obiecuję:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny wzór i nie trudny.Na twoich bombeczkach bardzo ładnie
    się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne, cudowne, zachwycające!

    OdpowiedzUsuń
  7. Justynko mnie tam zachęcać nie trzeba wolę taką koronkową pandemię od tej prawdziwej, a sama wiesz co mówię :-). Obie bombki są cudowne i o dziwo ta w granacie na srebrze bardzo mi się podoba!. Szkoda tylko że dla mnie frywolitka nie do ogarnięcia bo naprawdę cudne prace w tej technice powstają Twoje inspiracje jak zawsze piękne i pewnie znajdą godnych wykonawców.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Justynko cudnie ubrałaś bombeczki,mam nadzieję że tym razem też zrobię choć jedną 🙂
    Dziękuję za rozpisany wzorek,a swoją drogą bardzo lubię wzory Laury 🙂
    Serdeczności ślę 😘

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytam, oglądam i podziwiam, Z opisu niewiele rozumiem ale wzrok mi dopisuje więc podziwianiu z przyjemnością się oddaję. Pięknie Justyś, pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne frywolitkowe ubranka na bombki :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie wyglądają te ubrane w koronki bombki. Zwykłe bombki zmieniłaś w cacka :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne gatki! <3
    Idę supłać

    I nie, nie będziemy cię łapać za słowo, bo i tak nie wytrzymasz i "trzepniesz" coś niebieskiego! ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne. Ta granatowa na tych srebrnych również prezentuje się prześlicznie. Choinka będzie w Boże Narodzenie wyglądać "Bosko". Podziwiam i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy biała czy granatowa odsłona... każda cieszy oczy, są prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne są :) Ależ będzie piękna, frywolitkowa choinka w grudniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne ubranko - bombki wyglądają rewelacyjnie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń