sobota, 26 maja 2018

Majowe bzy :-)

Witajcie :-)
Nadal mamy piękny miesiąc maj, który nieodmiennie kojarzy mi się z widokiem i zapachem bzów. Te dorodne rośliny są elementem polskiego krajobrazu. Oczywiście wiemy, że prawidłowo nazywają się one lilakami. Są w różnych kolorach, ale ten liliowo-fioletowy jest chyba najbardziej klasyczny. Taki kolor tzn. fioletowy pojawił się także w majowym wyzwaniu Szuflady LINK, do którego i ja postanowiłam dołączyć. Chwyciłam cudną nitkę w kolorze bzów i zaczęłam supłać bransoletkę. Wybrałam jednak dość cienką niteczkę, a i wzór dość pracochłonny, więc moje bzy w ogrodzie przekwitły, ale pracę zdążyłam skończyć w maju :-) Dla poprawności podam jeszcze, że wzór znany u mnie na blogu, wg _sheoli z dodatkiem delikatnych kuleczek fluorytu:



Tym razem powstała dość spora bransoletka, złożona z dwóch rzędów. Według mnie prezentuje się całkiem ciekawie, chociaż nawet wśród domowników zdania były i są podzielone:




Zdjęcia robione wczoraj wieczorem i na koniec łapałam już ostatnie słoneczne promienie:



A ponieważ wczoraj po południu wybrałam się także na zbiory kwiatów czarnego BZU (robię z nich sok - polecam, a przepis zaczerpnęłam stąd LINK) to i nie mogło zabraknąć fotek z tymi pięknymi bzowymi kwiatami, skoro lilaki się nie załapały:




a i frywolitka nie zawsze musi być na pierwszym planie:


Aby formalnościom stało się zadość to, bransoletkę zgłaszam na majowe wyzwanie w Szufladzie:


Cieszę się, że wczoraj udało mi się bzowe kwiaty pozbierać, bo dzisiaj od rana u nas burzowo i pada. Deszcz potrzebny, więc dobrze, a mój soczek już się robi :-)

Na tym kończę, pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających, a teraz mówię do zobaczenia

Justyna

16 komentarzy:

  1. Wspaniała bransoletka i bardzo mi się podoba, jak się prezentuje na nadgarstku :) Kolor rzeczywiście kojarzy się z bzem, powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia i piękna bransoletka. Czy już mówiłam, że uwielbiam bzy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna bransoletka, pięknie pokazana.Powodzenia w wyzwaniu śzuflady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten bzowy kolor jest przecudowny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna bransoletka. Jej dodatkowym atutem jest to że została wykonana samodzielnie. Gratuluję umiejętności w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna i ten kolorek...! Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. O wow, rozmarzyłam się, bo śliczna ta bransoletka, bardzo się cieszę, że skończyłaś ją w maju i że mamy ją w konkursie Szuflady!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna! Frywolitka w otoczeniu bzów prezentuje się jeszcze wspanialej... A syrop z bzu znam i uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I Kolor, i kwiatuszki na bransoletce to majowy bez najprawdziwszy czyli uczta dla oczu, na dodatek Twój bez długo oczy nacieszy, bo ten majowy już niestety stracił świetność. Powodzenia w wyzwaniu! Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudny wzór tak jak kolor, ale jak dla mnie ciut za szeroka. Chyba mam coś z lapkiem bo na telefonie moge dodać komentarz :( Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą szerokością to i u mnie w domu niektórzy mieli taki zarzut, ale ja np lubię. A co do lapka to u mnie kiedyś pomogła aktualizacja systemu. Dziękuję i pozdrawiam :-)

      Usuń
  12. Piękna bransoletka! Wygląda bardzo misternie ie delikatnie mimo swojej szerokości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękna!I kolor i wzór zachwyca!

    OdpowiedzUsuń