środa, 20 września 2017

Nie odcinam pępowiny

Witajcie
Dzisiaj chciałam Wam pokazać, co powstało w nagłym przypływie weny, która mnie złapała w ostatni weekend i kazała mi zacząć szykować elementy do kartek, w naszej wspólnej kartkowej zabawie u Ani. W tym miesiącu inspiruje nas Ola, zwana również Papierolką i tematy są takie bardzo "jej". Jak zobaczyłam pierwszy, a mianowicie: czarno-białe Boże Narodzenie to od razu wiedziałam, że chcę usupłać frywolne bombki czarne i białe (inspiracją było TO zdjęcie). Ochoczo wzięłam się do pracy, biała nitka nawet była na czółenku, zrobiłam jeden rząd, na drugi dowinęłam białej nici i skończyłam kółkeczko- bombkę, a że było późno to poszłam spać. Rano …. ZONK,  pierwsze kółko było w kolorze ecru, a drugie białe. Tak się kończy supłanie po nocy. Trzeba było robić od nowa, ale jak już zrobiłam, zaczęłam przymierzać, to się ułożyła kartka i jest tak:




Nie wiem, czy nie jest zbyt bogato w te czarno-białe kolory i wzory, ale założenie spełnione.

Na drugi rzut poszła kartka w stylu C&S czyli tzw kazik, na okoliczność. U mnie okoliczność Bożego Narodzenia. W pracy użyłam odlewu z foremki, którą kupiłam na AliExpress. Pierwszy raz spróbowałam "coś " kupić i się udało, trwało to chyba za trzy tygodnie, ale wszystko do mnie dotarło, głównie silikonowe formy, a jest ich ogromny wybór, bo są one przeznaczone do robienia dekoracji cukierniczych. Ja jednak użyłam glinki i powstała choinka. Nie wiedziałam jak odlew będzie się zachowywał na kartce, więc go polakierowałam i testuję, czyli "macam" codziennie i na razie nic się nie dzieje. Do odlewu dodałam w zasadzie tylko tło i …..




nieskromnie powiem, że ta kartka bardzo mi się podoba. Zdjęcia robione na szybko, między kropelkami deszczu, co widać na ostatnim zdjęciu.

To teraz jeszcze folkowa Wielkanoc. Początkowo miało być tło z jakiejś serwetki, ale potem, przyszedł mi do głowy pomysł, żeby wykorzystać quilling i spróbować zrobić z niego wzór haftu np kaszubskiego (bo jednak wzory łowickie są trudniejsze) - wzorowałam się TYM zdjęciem.




Żeby było widać, że chodzi o Wielkanoc dokleiłam napis Alleluja, ale jest też kształt jajka. Chyba jednak widać, a cała kartka też chyba dosyć ciekawie wyszła.

Jak widać powyżej poradziłam sobie sama z kartkami w tym miesiącu, bez pomocy Dorotki, ale zdecydowanie nie odcinam pępowiny i nasze warsztaty będą i będą i będą. To, że się udało, to suma przypadku, napływu weny i już odebranych lekcji. Jeszcze raz dziękuję także Hubce, za liczne "przydasie", które powoli wykorzystuję.
To jeszcze zdjęcie rodzinne:


kolaż:


i baner zabawy u Ani


Muszę się Wam przyznać, że nie przypuszczałam dołączając do Aninej zabawy w styczniu, że sprawi mi ona tyle radości. Dziękuję Dziewczyny, dziękuję bardzo :-)
A jeżeli chodzi o radość, to jeszcze chciałam Wam pokazać jaką piękną kartkę dostałam od Marysi, z cudnie wyszytym haftem - dziękuję bardzo Marysiu, zrobiłaś mi dużą przyjemność.



Na tym kończę na dzisiaj, mówię do zobaczenia i pozdrawiam serdecznie

Justyna

23 komentarze:

  1. Zachwyciła mnie czarno-biała kartka! Cudowne są te frywolitkowe bombki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne! OOOoooooooo ...i tu jest folk! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo ty! Wspaniałe karteczki poczyniłaś. Nie odcinaj pępowiny, bo Dorotce bedzie smutno 😃

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko świetnie sobie poradziłaś,BN mnie zachwyciła i aż sie sama zastanawiam dlaczego ja nie wpadłam na pomysł wykorzystania frywolitki?
    Reszta też jest świetna
    Podziwiam karteczki i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie! Choć to biało czarne BN trochę mnie nurtuje.... 😉 Przypływ czarnego humoru... czy jak ?
    Niemniej to poniekąd ponure połączenie świetnie się sprawdza w kartkach i nie tylko. Nie będzie przyczyny uważane jest za eleganckie....

    Ps. I niczego nie odcinaj! 😂

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo Justyno !!! Cieszę się, że dałaś się namówić na to kartkowanie, widac że masz jednak talent do papierków również :-)
    Cudne te twoje kartki ale Bożonarodzeniowa z frywolitkowymi śnieżynkami to już mistrzostwo świata . Pomysł na quillingowy folk rewelacyjny a kazik z choineczka miodzio. Jednym słowem Justynko bez Dorotki też dałaś wyśmienicie radę . Gratuluje !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne i oryginalne karteczki:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe kartki, te frywolitkowe bombki to mistrzostwo świata. Podziwiam też kaszubski quilling.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne karteczki Justynko! pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful use of tatted medallions !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam Twoje karteczki są śliczne. Świetnie sobie sama poradziłaś.
    Fajny pomysł z bombkami frywolitkowymi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba idea tych achromatycznych dekoracji. Będą pasować zarówno do klasycznych, jak i nowoczesnych wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna interpretacja moich dziwnych wymysłów;-) Frywolitkę kocham jak wiesz w każdej odsłonie, quillingowy umiejętności zazdroszczę ale CaSiK dziś zdecydowanie mnie uwiódł najbardziej - REWELACJA! Uwielbiam taką prostotę i nic na to nie poradzę. A Doroty nie odcinaj, ale tylko dlatego, żeby się nie poczuła samotna:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie kartki przecudnej urody :) Chociaż każda jest w zupełnie innym stylu, nie potrafię wybrać faworytki, są po prostu jednakowo piękne :)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  15. piękne kartki i jak różnorodność technik! podziwiam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne kartki udało Ci się zrobić :) I naprawdę nie wiem, która piękniejsza. Wszystkie są tak perfekcyjne, wszystkie tak ładnie skomponowane i z pomysłem. Po prostu super.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne karteczki. Ta frywolitkowa zwaliła mnie z nóg. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie kartki cudnie wyszły zrobione własnoręcznie jak i darowana :)) Ale najbardziej urzekła mnie czarno- biała!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Poradziłaś sobie Justynko i to wspaniale! Kartki są śliczne a numer 1 to ta czarno - biała, znakomity pomysł i niezwykły efekt.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Powiem bardzo szczerze... super, super, super! Swietne karteczki, wszystkie są niezwykłe, ale dla mnie numer jeden to czarno-biała. Połączenie różnych technik dało cudowny efekt! Zdolniacha z Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwsza kartka zjawiskowa! Tak, bogata, ale jednocześnie taka eleganckoko monochromatyczna. A jednocześnie taka zdobna motywami. No zjawisko po prostu:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe karteczki :) Bożonarodzeniowa jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne kartki:) zachwyciła mnie zwłaszcza ta pierwsza:)

    OdpowiedzUsuń