piątek, 10 marca 2017

Japońskie szaleństwo

Witam!
Dzisiaj przychodzę do Was, aby się przyznać do mojego szaleństwa. Tak uważam i nie jest to żadne tzw "krygowanie się" ale …. porwałam się na …. zgłoszenie swojej pracy do konkursu Royal-Stone do Kalendarza na 2018 rok, gdzie pierwszą inspiracją była Japonia. Do tego konkursu są zgłaszane przepiękne prace, w różnych biżuteryjnych technikach, więc i ja postanowiłam spróbować. Kosztowało mnie to ból głowy, pierwszą pociętą pracę, ale w sumie powstała bransoletka, wykonana oczywiście w technice koronki frywolitkowej. Tak sobie gdzieś tam wewnętrznie myślałam, że zgłaszam się, bo moja ukochana frywolitka nie jest wystarczająco doceniana, więc żeby ją trochę przybliżyć i pokazać jaka jest piękna. Może nie będę na razie wiele pisać tylko zaprezentuję swoją japońską pracę:




Zdjęcia dla mnie trochę nietypowe, ale wymagane było białe tło. 
Teraz już wszystko jasne, bransoletka składa się z pięciu elementów (to w tradycji japońskiej jedna ze szczęśliwych cyfr) nawiązujących do kwiatów wiśni. Frywolitka jest ułożona warstwowo, a za podstawę ma kółko z drewna kokosa również "obrobione" frywolitką. Przydały się więc nasze lekcje we wspólnej nauce. Do tego niewielki dodatek drobnych koralików, zapięcie i gotowe. 
Jestem z tej bransoletki zadowolona, można do niej bez większego problemu dorobić wisior, naszyjnik czy kolczyki, ale na razie jest to projekt pilotażowy. 
Tak się prezentuje na mojej ręce


 A teraz jeszcze kilka zdjęć w trakcie:




I kilka w plenerze





Nie było to takie od razu proste, bo najpierw zupełnie nie sprawdziły się inne pomysły. Próbowałam zrobić frywolitkowe kwiatki w różnych wariantach, jednak żaden pomysł nie zyskał mojego uznania, ale przynajmniej poćwiczyłam



Na dzisiaj to tyle, jeszcze tylko wspomnę, że konkurs to konkurs więc prace będą oceniane przez Jury, ale jest też nagroda publiczności, czyli liczba "lajków" na FB, więc gdyby ktoś chciał, bo się podoba to oczywiście będzie mi bardzo miło:

 link

Na tym kończę, ale chciałabym jeszcze bardzo podziękować za wszystkie miłe słowa pod poprzednimi postami, a zwłaszcza pod serwetą - BARDZO, ale to BARDZO DZIĘKUJĘ :-)

a teraz już pozdrawiam serdecznie

Justyna

26 komentarzy:

  1. Excellent pattern, idea, and execution ! Thanks for sharing some of the process pics, too. Wish you all the best in the competition :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ptrze i patrze i napatrzyc sie nie moge. Kochana to jest arcydzieło nie rekodzieło. Cudo i sztuka przez wielki S. Życze powodznia w konkursie i mocno trzymam kciuki. Biziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna bransoletka! Jak zobaczyłam ją wczoraj w albumie konkursowym, to pomyślałam sobie "o, wreszcie frywolitka" (w tym sensie, że nieczęsto widuję, zwłaszcza w konkursach) :) Tylko nie miałam pojęcia, że to Twoje dzieło :) Trzymam kciuki, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie o to mi chodziło, żeby pokazać, że frywolitka to nie tylko serwety. Dziękuję bardzo :-)

      Usuń
  4. no nie pogadasz:))cudeńko zrobiłaś:)idę zagłosować,a co:))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocza jest.Powodzenia w konkursie.Lecę lajkować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś pięknego! Jestem zachwycona. Powodzenia w konkursie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowita, najpiękniejsza! inne też są piękne, ale Twoja spowodowała silne łomotanie mojego serca, a moje serce łomocze tylko na najpiękniejsze. Głosuję w podskokach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te kwiatuszki:-)Piękna robota i mam nadzieję, że zostanie doceniona, bo zazwyczaj frywolitkowa biżuteria (nie wiedzieć czemu) ustępuje pola innym technikom. Życzę Ci z całego frywolitkowego;-)serca powodzenia i lecę głosować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo piękna jest ta warstwowa frywolitkowa bransoletka. Świetny pomysł i wykonanie.
    Trzymam kciuki za konkurs.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna bransoletka.Życzę powodzenia w konkursie.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Justynko, oniemiałam z wrażenia... Cudowna, wspaniała, misterna bransoleta!!! Prawdziwe dzieło sztuki!W tym momencie bardzo żałuję że nie ma mnie na fb, bo ta praca zasługuje na wygraną. Jeszcze raz powiem - CUDOWNA!!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękna bransoletka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od razu skojarzyła mi się z kwiatami wiśni! Piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Powalająco piękna!! Trzymam kciuki!! Zagłosuję na pewno!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowna praca :D Życzę powodzenia w konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna praca! Już zagłosowałam na nią na FB i trzymam kciuki za Twoje powodzenie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Justynko cudowna jest ta bransoletka, cos czuje , że będzie to jedyna praca frywolitkowa. Trzymam kciuki i życzę wygranej .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczna! Zapraszam do mnie na Candy:
    http://grandmothermartha.blogspot.com/2017/03/zapraszam-na-wiosenne-candy.html
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bransoletka jest przepiękna:) Trzymam za Ciebie kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecudna bransoletka. Myślę, że nie zwykle cenne jest Twoje podejście do tematu biżuterii, przyda się pokazać je szerszemu gronu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie bomba 🌸 Kolor super i wykonanie też 🌸 Pozdrawiam serdecznie🌸

    OdpowiedzUsuń
  22. Obmacałam! I zaręczam, że w realu jeszcze piękniejsza!
    Dziewczyny głosujcie na Justynę, bo naprawdę się napracowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zagłosowałam z wielką ochota i przyjemnością bo bransoletka przepiękna. :o) Ala

    OdpowiedzUsuń